Viaje a la Alcarria


Autor: Camilo José Cela
Colección: Austral
Editorial: Espasa Calpe

Aquest estiu, després de molts anys de curiositat, vaig decidir de visitar l’Alcarria amb la intenció de gaudir al mateix temps de la lectura del llibre i de la visita a la comarca. El llibre és una gran llibre de viatges, però de ficció. Don Camilo era un apassionat de la bona literatura però no de les persones, i no permetia que la realitat li xafés una bona història. Així que va relatar el que literàriament li va semblar més adient. Una gran novel·la de viatges.

El que em va impressionar més és com actualment tots els pobles per on va passar ell són pobles rics i molt turístics, i per trobar un poble petit i tranquil un ha de sortir de la ruta del llibre. Per cert, que hi ha pobles que el varen fer fora per mal-educat i fanfarró que ara li dediquen plaques i homenatges. Un dels fets que em va impressionar més, va ser a Pastrana, on Cela explica esplèndidament la desolació en la que estava el Palau Ducal en ruïnes, on va morir la princesa d’Éboli. Jo en canvi, em vaig trobar amb un Palau recent restaurat nou de trinca. És a dir de l’Espanya del 46, d’una comarca pobra sortint de la guerra, a una comarca rica europea actual, el contrast és tan gran, que impressiona de debò. Llibre interessant de llegir, que convida a fer viatges per indrets no turístics.

Anuncis

Deixa un comentari

