Bella durmiente



Miriam Reyes
Bella durmiente
Editorial Hiperión, 2004
72 pàgines, 7 €

No són uns versos tranquils, a fe de Déu que no ho són pas. Hi ha emocions terribles, i no gens senzilles, diria jo, però tan ben explicades, que t’arriben a trasbalsar. L’aspror i la cruesa, tal com estan dites, no em poden amagar un cor ben visible i tendre. No hi ha cautela i moderació, doncs més aviat el contrari, em provoca en cada línia una mena de sentiment anímic de ràbia que fa que em pugi de cop l’adrenalina, i ho agraeixo, perquè em fa sentir que estic viva. M’ha impressionat la seva fermesa, no dubta ni per un moment a anomenar les coses pel seu nom. Em sembla una poesia molt valenta i molt psicològica que ens pot suscitar el desig d’anar més al fons d’aquelles emocions que més ens destorben, i que sovint intentem tapar.

Ara, l’encara més difícil missió de triar un parell o tres de poemes. Allà vaig.

Tu amor es una cosa suave y caliente
el lugar donde me perdería para siempre.
Tu amor es un vientre que me llama
y me engulliría de ponerme a su alcance.
Por eso siempre tengo que salir corriendo
de quedarme a tu lado
mamá
me chuparías la cabeza como a una gamba
emitiendo ese sonido tuyo de serpiente libidinosa
y no podría oponer resistencia.

(Pàg. 15)

Si me lo pide me pongo en cuatro patas
en dos, en una
meneo la cola
doy vueltas
me hago la muerta
salto por una galleta
le lamo los pies.

Y es que me muero de gusto cuando me rasca panza arriba.

Soy la perra más perra
que jamás nadie haya abandonado

(Pàg. 43)

Diluida en lo cotidiano
huyo tan despacio que
parece que me quedo.

(Pàg. 51)

Anuncis

Deixa un comentari

