How Not to Do Things

HowNotRichard Hollingum, Mario McMillan
How Not to Do Things: The Corporate Saboteur’s Guidebook

HarperCollins New Zealand, 2009

64 pages, 21.60$

Aquest és un llibre breu que tracta sobre l’art de com fer que les coses es facin.

Els autors fan una llista molt interessant:

  1. No arriscar-se en un projecte nou
  2. Organitzar reunions
  3. Fer cas a qui parli més fort
  4. Fer recerca de marketing
  5. Tornar als primers principis que van donar l’èxit a l’organització
  6. Invocar el misticisme dels gurus
  7. Criticar als que fan coses
  8. Ser intel·ligent
  9. Ignorar l’obvi
  10. No destinar diners a projectes nou

Totes aquestes coses, encara que a primera vista no ho sembli, són les que NO s’han de fer. El llibre és doncs, una guia pel sabotejador organitzacional. Segons el llibre no només cal tenir bones idees, cal tenir gent que les porti a la pràctica. Els autors són experts en marketing a Nova Zelanda, i tenen una pàgina web molt atrevida, on parlen de l’art de fer coses. Tenen les següents directives

Directiva 1 (a)

Si algú ve amb algun problema, li hem de solucionar. Mai dir “Disculpi, això no ho fem aquí”, o “No és el nostre tema”. Tot és possible amb esforç i imaginació.

Directiva 1 (b)

Si realment no li podem solucionar el problema, buscarem algú que li solucioni. Encara que això impliqui donar el negoci a la competència. És més important solucionar el problema que fer el negoci.

Directiva 2.
Ser honests amb un mateix i amb els altres. Volem ser ètics, honestos i oberts. Hem aprés de l’experiència que un negoci és molt més productiu, creatiu i divertit, quan la gent confia i es respecta mútuament.

Directiva 3.

Mai dir, “Aquesta no és la meva feina”. El món és ple d’organitzadors, planificadors i gerents. No en necessitem més. El que volem és gent que faci coses. Som aquí per fer que les coses passin.

Directiva 4.

Si no ho sabem, trobarem algú que ho sàpiga. El món és ple de gent que diu que sap tot sobre tot. Sense excepció, no diuen la veritat. Probablement sabran una mica de tot. Preferim ser especialistes, i buscar ajuda d’altres especialistes en les àrees que no siguem experts.

Directiva 5.

No saber no és un crim. No tenir-ne cura si que n’és. L’èxit del treball més petit és tan important per la nostra reputació com el més gran. L’èxit dependrà de l’atenció als detalls.

Directiva 6.

Ens reservem el dret d’anar a navegar els diumenges al matí, sempre que això no interfereixi les altres directives, i que el temps ho permeti.

Directiva 7(a).

Sempre que sigui possible, farem negocis amb gent i organitzacions que ens agradi i a les que respectem. No treballarem amb organitzacions o gent que sigui descortès, mal educats, no professionals, o que vesteixin amb clar mal gust, independentment dels diners que ofereixin.

Directiva 7(b).

No hi ha Directiva 7(b).

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s